Историята на RIEJU
Първите дни
През 1934 г. двама млади бизнесмени, Luis Riera Carré и Jaime Juanola Farres, започват своето предприемаческо приключение с производство на аксесоари за велосипеди. Те сливат имената си заедно, за да създадат името на марката RIEJU (RIEra+JUanola).
След това те започват да купуват имоти, за да построят фабрика, но Гражданската война в Испания прекъсва плановете им. Републиканското правителство конфискува фабриката им преди завършването на строителството, за да използва съоръжението като транспортен център за техния автопарк. По време на войната към съществуващата сграда е добавен втори етаж. Вторият етаж трябвало да се счита за обезщетение при връщане на сградата.
След края на Гражданската война в Испания, RIEJU рестартира бизнеса си, като създава линия аксесоари за велосипеди през 1934 г.
Започва производството на мотоциклети
Бащата на Салвадор Дали, нотариус, удостоверява създаването на RIERA Y JUANOLA, S.L. (RIEJU) през 1942 г. Компанията е създадена като акционерно дружество с капитал от 1 милион песети.
Те продължават да произвеждат и продават компоненти за аксесоари. По-късно те започват да произвеждат първите велосипеди RIEJU, използвайки марките EMPORIUM и MARATHON. Компанията (с около 35 служители) произвежда около 30 велосипеда седмично (това бил бизнес планът, представен на делегацията на Министерството на промишлеността).
Ражда се първият мотоциклет, Номер 1 / No.1
Първият продукт на RIEJU през 1945 г. е това, което по-късно ще бъде наречено „мотопед“. Това е велосипед с 38cc 4T спомагателен двигател (френски двигател Serwa), директно предаване към задното колело, две скорости и 1 CV. Той дори има способността да достигне 40 км/ч! Номер 1 е оборудван с хромиран бензинов резервоар, ръчно заварен, лакиран… и сглобка, подобна на концепцията на „Ролс-Ройс“ (парче по парче за превъзходство). Това позволява на RIEJU да започне успешно своето предприемаческо приключение в света на двуколесните превозни средства с двигатели.
1949: Проектиране на двигателя за номер 2
Базиран на модела от 1945 г. на номер 1, първият мотопед RIEJU е произведен през 1949 г. Мотопедът има малък, френски 50cc 4T независим трансмисионен двигател, свързан със съединител, заедно с превключвател на скоростите. Той е изцяло проектиран и разработен от RIEJU. Затова юли 1949 г. се счита за рождена дата на номер 2.
Номер 2 е един от най-известните мотоциклети за времето си. Това без съмнение е един от най-ценените им исторически мотопеди.
Устойчивият принцип: технологичен напредък
Номер 3 се появява на следващата година през 1951 г.: Този мотопед се различава напълно от предишния модел, с изключение на двигателя. На следващата година, 1952 г., са направени естетически промени в развитието на № 4. Тези подобрения продължават с бързи темпове. Компанията се стреми да усъвършенства сглобката на двигателя RIEJU и да включи типични мотоциклетни характеристики в дизайна. През това време непоколебимият принцип е напредъкът и усъвършенстването. Между 1950 и 1955 г. са произведени повече от 21 прототипа и компанията започва да използва високотехнологични процеси за контрол на качеството. В RIEJU ангажиментът към качеството е ясна цел от самото начало, заедно с конкурентната стойност и желанието да се открои в индустрията.
Първият 100% мотоциклет RIEJU
През 1953 г. се ражда 175cc RIEJU (с двигател AMC 4T). Моделът е черен на цвят със златни линии по покритието и е оборудван със система за окачване (хидравлична телескопична предна вилка и осцилиращо задно окачване с хидравлични амортисьори). Създадено е партньорство с производителя на двигатели AMC за доставка на двигателите, тъй като RIEJU има малък опит с този тип двигател и не може да произведе двигателя сам. Компанията също има партньорство с FITA във Фигерас (където двигателите се произвеждат по лиценз). 175 е базиран на GIMA 175. RIEJU адаптира и модифицира дизайна, за да произведе модел, който е по-лек, по-лесен за шофиране и като цяло с по-желан дизайн, особено след като осигурява много по-удобно возене по пътя. Освен това моделът можеше да се похвали с по-ефективен разход на гориво (поради подобрения, направени в двигателя RIEJU). Тази функция допринася за увеличаване на продажбите. 5000 броя са произведени между 1953 и 1961 г. След това (шасито) търговският му цикъл (задвижван от различен тип двигател – Hispano Villiers) продължава още 4 години. През това време се произвеждат по 1000 броя годишно. Голямото търсене от дистрибуторите и мощността на 175cc RIEJU допринасят за големия престиж на името на компанията.
Със своите внимателно планирани бизнес стратегии RIEJU успява да оцелее (дори в малък мащаб), докато много испански индустриални гиганти в сектора се провалят. RIEJU винаги остава верен на първоначалната си идея да извлече най-доброто от всеки момент.
Неразбраният скутер
През 1959 г. RIEJU работи върху разработването на скутер, използващ 50 и 125cc AMC двигатели. Дизайнът е базиран на френския скутер Sulky с високи колела. През 1958 г. RIEJU представя своята търговска версия на проекта за скутер под името ISARD: хибрид мотоциклет-скутер с много уникален външен вид. Този модел почти довежда компанията до фалит, тъй като никога не става успешен на мото-пазара. Въвеждането на смел и дързък външен вид, съчетан с амбицията да се представи перфектен завършен проект на пазара (което значително повишава продажната цена) и лошата механична достъпност принудиха RIEJU да изостави производството през 1960 г. – с малко продадени бройки.
TAHON (SPORT 125), леко модифицирано копие на френския Derny с 2-тактов AMC двигател, също беше неуспешен. Колкото и да е странно, днес моделът е един от най-обичаните мотоциклети в колекцията (заради уникалния си външен вид). Моделът също получава голямо възхищение от посетителите на „Следвоенната изложба на мотоциклети“ в Музея за мотоциклети в Басела през февруари 2006-2007 г.
По-добри времена
През 1958 г. моделът 125cc JACA Sport е добавен към продуктовата линия на RIEJU. Той е много спортен за времето си и включва елементи като алуминиеви джанти, кормило, състезателна седалка, спирачен барабан с въздушно охлаждане… Това са луксозни артикули, които малцина могат да си позволят по онова време, и идва с много висока цена. RIEJU бързо установява причината за лошия отзив на продажбите (моделът буди много възхищение, но не предизвиква желания търговски успех). Поради това 125cc JACA е премахнат от пазара през 1959 г. Има и туристически мотоциклет, който е произведен без всички екстри на модела SPORT. Тази версия се радва на отличен търговски успех.
През 1959 г. Rieju пуска на пазара JACA (оборудван с 125-кубиков 2T AMC двигател), модел с по-консервативен външен вид от предшественика си, който с продажби от близо 3200 бройки между 1959 и 1963 г. връща компанията на по-силна позиция .
Италия и мотопеда
Има голям спад в новите регистрации в Испания през 1960 г. 175-кубиковият двигател вече не е привлекателен за обществеността, която изисква нов, различен модел. Един вид модели, които се радват на огромен успех по онова време в Италия, е мотоциклетът с малък цилиндър. Мотопедът. Имайки това предвид, RIEJU търси решения в Италия. Компанията формира съюз с MOTORI MINARELLI. RIEJU става изключителен вносител на тази марка двигатели и части в Испания.
1964. Втората фаза на RIEJU
RIEJU започва това, което мнозина смятат за своя втора фаза през 1964 г. След подписване на споразумение през 1960 г., компанията получава лиценз за производство на италиански двигатели във Фигерас. Това означава „преди и след“ за RIEJU, тъй като всички двигатели за мотопеди, които компанията сглобява до днес, са с произход MINARELLI.
Производството на двигатели Minarelli (по лиценз) започва във Фигерес (в Industrias FITA), с прогресивен план за производство на интегрален двигател. Първият резултат е версията JACA с двигател 3.5 CV и максимална скорост от 70 км/ч. Скоростта се налага да бъде ограничена заради нов закон, който въвежда ограничение на скоростта за мотопеди до 40 км/ч. Тъй като двигателите RIEJU не се използват в пълния си потенциал, те стават известни като практически „неразрушими“. Тази репутация подтиква държавни служители, като тези в Correos de España (Испанската пощенска служба), да започнат да използват мотоциклетите на RIEJU.
Новата серия мотоциклети и мотопеди RIEJU е резултат от партньорството MINARELLI-RIEJU. Тази серия мотоциклети се оказва много надеждна на често лошите и труднопроходими испански пътища през 60-те години. Тези здрави мотоциклети със стабилно междуосие – символ на качество – все още се карат в цялата страна и до днес.
Моделът P3A се произвежда до 1971 г., годината на представяне на офроуд версията. През май 1974 г. компанията започва да произвежда моделите CONFORT 400, CONFORT 402 и TT 402. Всички тези модели са актуализации на предишни модели, подобно на GT 404; мотопед с много по-модерна рама (double cradle).
Добавяне към продуктовата линия
През 1976 г. и 1977 г. на пазара непрекъснато се представят нови модели. Много от моделите са подобрения на предходни модели. По това време са разработени първите мотоциклети за всякакъв терен – All-Terrain. По-късно RIEJU демонстрира тези разработки, като постига успех в света на състезанията. През тези години са представени моделите CONFORT, TT 503, CONFORT 501 и TT 504; с естетически промени спрямо предишните модели.
Добре дошли на състезанието
През 1978 г. TT 406 излиза на сцената като подобрен редизайн на TT, с двигател 74cc. MINARELLI желаейки да се представи на най-високото ниво на състезанията на пресечен терен -all-terain. Така и става. RIEJU започва успешно приключение, участвайки в първия си испански ендуро шампионат в категория 75cc. (RIEJU печели общо 12 национални шампионата в тази категория през своята история!).
Здравей MARATHON!
1979 също е една от важните години в историята на RIEJU. Серията TT 505 (с ауспух тип „заглушител“) MARATHON в 50 и 74cc е разработена и представена на изложението в Барселона. Серията придава идентичност и цвят на името RIEJU: От този момент нататък обществеността свързва зеления цвят с името на марката RIEJU за мотоциклетите с висока проходимост. В резултат на успеха, постигнат от този модел, RIEJU започва да се специализира в офроуд мотоциклети.
Този цвят остава свързан с RIEJU дори и днес, както и митичното име, свързано с името на марката, когато говорим за MARATHON: почти легенда в съзнанието на феновете, подхранвана от носталгичното желание да притежават мотоциклет, произведен от времето на тяхното раждане през 1990-те: характеристиките и успехите му го правят заслужена част от историята на испанския мотоциклетизъм.
Също през 1979 г. започва производството на 50 AUTOMATIC KS.
80cc MARATHON
През 1980 г. са представени MARATHON 80 ENDURO и CROSS, мотоциклети, които ще присъстват в повечето състезания и които претендират за много победи. За пътя, от друга страна, 1983 г. свидетелства за пристигането на STRADA 75, с 5-степенна скоростна кутия и дискова спирачка на предните колела. През 1984 г. се появява MR8O след някои предишни малки модификации, той трябваше да бъде достоен наследник на Marathon благодарение на целия опит, натрупан след години на състезание.
Нови модели
На изложението в Барселона през 1985 г. RIEJU показва новите модели. Моделът SPRINT (нов автоматичен мотопед) включва първите естетически промени в MARATHON (SUPER MARATHON 50, който по-късно ще стане RV 50 през 1986 г.). През същата година RIEJU получава сребърна купа за мотоциклетни постижения от испанското правителство за спечелването на второ място в световния шампионат по ендуро. RIEJU също така спечели 80cc Испанския ендуро шампионат и 80cc Junior Speed Championship.
През 1987 г. общото производство достига 8000 бройки. През 1990 г. са продадени 15 000 мотоциклета. Почти всички продадени модели са с ръчна скоростна кутия, което прави RIEJU лидер в индустрията в този сектор.
50-та годишнина
През 1992 г. RIEJU отпразнува своята 50-та годишнина като компания. Компанията празнува с представянето на новия модел WINDY, автоматичен мотопед с двигател за скутер с автоматично смесване, дискови спирачки и място за съхранение на каска под седалката. През същата година в Барселона се провеждат XXV Олимпийски игри.
Drac за новото поколение
През 1993 г. се ражда още едно известно превозно средство RIEJU: мотопедът за всички терени DRAC 50cc, който споделя пазара с RR 50 (който има по-стабилна рамка и обърната вилка). В резултат на партньорството и сътрудничеството с CASTROL Испания са представени първите визии на версията CASTROL RR. Тези мотоциклети включват най-съвременни компоненти и се превръщат в най-добрите състезателни продукти на компанията.
За RIEJU Drac беше нова победа. Счита се за отражение на предпочитанията на новото поколение водачи на мотопеди. По това време промените в дизайна на частите и двигателя са нормални; те търсят по-добро обслужване и поглед към бъдещия облик на мотоциклета…и RIEJU е готов да го предостави.
Европейската година
През 1994 г. RIEJU навлиза на френския пазар и присъства на изложението в Париж. Същата година компанията започва износ за Франция. Иновации, като нови версии на модела RR 50 с 6-степенен двигател и отделна система за смазване позволяват на RIEJU ефективно да адаптира продуктите си към пазара на съседна Франция. Във Франция RIEJU бързо се превъръща в престижна марка. Благодарение на силата и издръжливостта на новото поколение RIERA, той е готов за износ и отваряне към нови пазари. След представянето на RIEJU на изложението в Кьолн през 1994 г., RIEJU започва да изнася за Австрия, Германия и Унгария.
На изложението в Барселона през 1995 г. RIEJU представя първия си скутер, FIRST. Скутерът е базиран на модела F-12, произведен от италианския производител Malaguti, с когото RIEJU поддържа бизнес съюз. Скутерът е оборудван с 12″ колела, дискови спирачки и агресивен дизайн. CROSSER и F-10 (произведени от Malaguti и продавани изключително от RIEJU под името RIEJU в Испания) също са представени.
Скутерът ПЪРВИ (FIRST) е замислен като възможност за RIEJU да реализира продажби на извън испанския пазар, за да се възползва от бума на този вид продукт. За съжаление, това противоречи на интересите на Малагути и скутерът никога не е бил масово произведен. След това партньорството с италианския производител е прекратено.
RS1. Началото на успеха
1996. Модификациите на уличната продуктова линия с новия модел RS-1 създадоха малка революция, дължаща се на неговия състезателен вид. Той бива напълно преработен в Барселона, базиран на шасито на модела RST, в резултат на сътрудничество с Malaguti. Това е „малка състезателна машина“. През същата година компанията започва да разработва напълно нови мотоциклетни проекти, като бъдещия MRX 50.
За младото поколение
1998. Старата поточна линия за велосипеди е реконструирана и е инсталирана трета поточна линия за новия MX50, първият младежки офроуд модел на RIEJU. Символът на марката претърпява важен редизайн, възприемайки символичното „R“, давайки на марката свой собствен символ. Международното изложение за автомобили и мотоциклети през 1999 г. в Барселона поставя началото на изложба на исторически състезателни мотоциклети RIEJU. На изложението RIEJU има възможност да покаже широката продуктова гама от 1999 г. с новия символ, специално насочен към по-младите ездачи.
Освен това през 1998 г. компанията става изключителен вносител и дистрибутор на италианските модели скутери Benelli в Испания. Това партньорство продължава до 1999 г. През този период са внесени общо 2000 бройки.
Изграждане на международна крепост
През 2000 г. RIEJU увеличава експортните си операции, което включва 40% от общото годишно производство. Този процент стабилно нараства до 70% през 2007 г., което е успоредно с постоянното увеличение на производството.
Същата година е създаден вътрешен отдел за обслужване на клиенти, за да осигури директна поддръжка на близо 300 дистрибутори на френския пазар, целящ по-специално д подобри следпродажбеното обслужване на RIEJU. На Мадридското изложение за мотоциклети II са представени Supermotard и RR със система за шарнирно окачване (PRS, Progressive Racing System). Тази подобрена технология е въведена във всички модели, без увеличение на цената.
Първият шампионат на Supermotard
През 2000 г. RIEJU изпълнява целите си да открие нови и обещаващи млади ездачи и да подхрани страстта към мотоциклетите. Заедно с мотоциклетното списание Solomoto, компанията организира първия Supermotard National Championship. Целта на шампионата е внасяне на баланс на игралното поле и минимизиране на разходите за участниците. Начинанието е толкова успешно, че за следващата година е организирана още една купа. Тези събития привличат участници от всички региони до окръг Андора. RIEJU Supermotard Cup се провежда четири последователни години. Пилотите от това събитие продължават да се отличават през следващите години на други събития, като Световния шампионат по скорост. Pol (2000 RIEJU Cup Championship) и Aleix (3-ти в RIEJU Cup Championship 2000) Espargaro и Ricard Cardus са чудесни примери.
Периметърно шаси
2001. През 2001 г. беше представен моделът MRX с периметърно шаси (само продуктовата линия RR все още е проектирана с тръбно шаси с двойно седло). През същата година към модела MRX е добавен иновативен офроуд външен вид. Моделът е оборудван с най-съвременни компоненти, в допълнение към версия с подобрена крива на мощността на двигателя. „ТОП“ моделите от продуктовата линия получават името „PRO“.
Нов в семейството
Годината на раждане на RS2: 2002. Въпреки че времената са малко трудни (има голям спад в продажбите, който засяга всички испански фабрики), започва производството на един от най-популярните модели RIEJU, известни днес. Шосеен мотоциклет с авангардна безупречна визия, този модел има по-голям работен обем и е добре оборудван с двигателя MINARELLI AM6. Моделът първоначално е разработен с два различни работни обема (50 и 125cc), но е представен с обем на цилиндъра 50cc. Тази версия печели първа награда в престижната Galardon Internacional (Международна награда), присъдена от MOTORCYCLE DESIGN ASSOCIATION през 2004 г. (в категорията мотоциклети под 200cc).
През ноември 2002 г. са представени моделите 125cc 4T MRX и SMX. Тези модели са оборудвани с двигатели YAMAHA, след влизане в партньорство. Дизайнът на моделите остава верен на идеята за разработване на модели, съобразени с новите времена и новите ездачи. Следователно дизайнът включва ниска консумация и спортен вид като ключови характеристики. С тези модели RIEJU се позиционират на пазара като алтернатива за мотоциклети за всякакъв терен, като произвеждат продукт, който е лесен за използване, управление и който е надежден – вместо да се фокусира върху максимално ускорение и скорост – за тази продуктова линия. С изискан, футуристичен дух и спортно-състезателен характер, тези модели са добре приети на един труден пазар
За тези, които предпочитат да се забавляват
През 2003 г. RIEJU продава 19 530 бройки. Това е увеличение от 161,47% спрямо предходната фискална година. Името RIEJU е добре познато и компанията е създала крепост в ключови страни от ЕС с продукти като MRX-PRO (проектиран с високомощен специален цилиндър, разработен изключително от Minarelli за линията Figueres) и RS2-MATRIX.
На изложението Intermot са представени прототипите за моделите 450cc MRX и 250cc MRX. Те предизвикват силен интерес, не само поради обема на цилиндъра, но и поради външния вид. Тези модели са чудесна индикация за новото конкурентно предимство на RIEJU.
Разширяване на нови пазари
През 2004 г. износът съставлява 67% от общото производство. RIEJU директно разпространява мотоциклети и мотопеди в Испания, Франция и на вносители, които разпространяват мотоциклетите в останалата част на Европа. Това постоянно нарастване на обема на износа печели на RIEJU наградата за износ от Търговската камара на Жирона.
Новата опция B1
Към края на 2005 г. RIEJU представя Naked NKD125. Този модел е оборудван с балансиран четиритактов двигател (RS2 naked) и е на много добра цена. Има два варианта на покритие (класически с кръгли фарове, спортна маска и спойлер и покритие на streetfighter). Оттогава RIEJU въвежда слогана „за всекидневно приключение“(„for everyday adventure“), за да обяви новата посока на компанията. Този определящ слоган е представен на пресата, за да покаже как RIEJU планира да напредне в бъдещето.
2006: Инвестиране в бъдещето
Оставайки верен на слогана „Създаден за приключения“ (буквално: „Целим се да продаваме приключения с щастлив край“), RIEJU представя нова концепция за мотоциклет, 125cc TANGO. Тази безпрецедентна иновация е почти изцяло произведена във фабриката във Фигерес, с изключение на двигателя, който е произведен от Minarelli – Yamaha. Тези модели са проектирани със стил, създаден от опит, чувство и страст. Тези мотоциклети са кръстоска между ендуро и триал. Те имат безупречно покритие, изключително мобилни са и дават на водача усещане за сигурност, благодарение на изправената позиция. Те са идеални за свят, в който използването на офроуд мотоциклети е ограничено и водачът трябва да търси все по-далеч и по-далеч за многостранно, гъвкаво и екстремно забавление: характеристиките, които определят TANGO.
Изящни иновации. И една стъпка отвъд
2007 г. е важна година за RIEJU. Тази година са представени нови версии на TANGO, включително PRO, MRX/SMX PRO 50 с двигател NG2, моделът TANGO с 50cc 2T двигател, електрически велосипед и RRX SPIKE – Supermotard с джанти от алуминиева сплав и минималистичен стил.
Също през тази година на сцената излиза нова концепция за мотоциклет за всички пътища – най-новата и най-динамична версия на модела TANGO. Той позволява на бъдещия собственик личен избор на уникален мотоциклет чрез системата „проектирай, опитай и купи“, която променя лицето на системата за производство и сглобяване на RIEJU, S.A. Също така отваря нова продуктова линия, ebike, която се стреми да покрие новите идеологии на градското придвижване с електрически велосипеди.
Нови модели Ендуро и Супермото
През 2009 г. е извършено цялостно преструктуриране на асортимента с продукти, адаптирани към изискванията на пазара. Пускане на пазара на MRT 50 и Marathon 125 с иновативна рамка, където са комбинирани лекота и качествени компоненти. MRT прави Rieju най-продаваната марка сред 50cc, с ръчна скоростна кутия.
В допълнение, лансирани са Marathon 250 и 450 разрешени за шосе ендуро машини, задвижвани от двигатели Yamaha WR, истински състезателен продукт, достъпен за ездачи и състезатели.
Година по-късно и с опита на RS2, Rieju пуска на пазара модела Road Racing RS3 в 50 и 125cc, задвижван от двигателите с водно охлаждане Yamaha, за да завърши цялостната актуализация на гамата.
Нови времена, постоянни иновации, устойчиво бъдеще
В настоящата рамка на бързи социално-икономически промени към нови позиции на устойчивост, Rieju предприе значителна промяна в своя бизнес подход, с ясен ангажимент към устойчиви мотоциклети и с производството на специфичен и иновативен електрически скутер. Конструкцията използва 100% европейски компоненти от местни доставчици и сглобени в собствения завод във Фигерас (Испания).
Rieju отново, с големи усилия да се адаптира културно и икономически, изпреварва конкуренцията, разработвайки през 2010 г. MIUS (Устойчива градска индивидуална мобилност), мотоциклет с ниско тегло (94 кг.), неговата скорост (65 км/ч) и автономност (реални 50 км) е в състояние да осигури решение за нуждите на градските потребители на цена 7 пъти по-ниска от двигател с вътрешно горене. MIUS без съмнение е еталонът в сектора на електрическите превозни средства, градски и двуколесни.
Предлага се както за потребителите на Fleet, така и за широката аудитория, която иска мобилност с устойчивост за днешната градска среда.
Едно към едно
Друг голям пробив в иновациите на Rieju не е в продукта, а в системите, които предлагат на клиента уникален продукт. Концепцията „Едно към едно“ – продукт за клиент. Конфигурацията на пълната гама машини Rieju позволява избор на уникален мотоциклет за всеки потребител, повишавайки нивото на удовлетворение и стойността на марката.
Нова концепция Naked
През 2012 г. Rieju, базиран на RS3, идва концепцията Naked, която стана популярна сред мотоциклетите с малък и голям капацитет. RS3 NKD 125 и 50 се родиха и създадоха силно търсене в сегмента с малки кубатури.
Тази година Rieju се превърна в една от най-продаваните марки в сегмента на 125cc скоростни кутии.
RIEJU и скутерите
През 2013 г. е необходимо разширяване на други пазари, за да се подобрят обемите на продажбите, тъй като икономическата криза намали традиционните пазарни обеми. Тази стратегия кара марката да навлезе в сегмента на скутерите с капацитет 50cc и 125cc. Така се ражда RS Sport 50cc – състезателен мотопед с високопроизводителен двигател Minarelli с водно охлаждане, който в момента се състезава в сегмента от висок клас.
През 2015 г. марката лансира на изложението в Милано (EICMA) CityLine – мегаскутер с обем на цилиндрите 125 и 300, за да се конкурира на пазара на GT скутерите, с водно охлаждан двигател Piaggio с впръскване на гориво от последно поколение.
CityLine се превръща в желаната испанска алтернатива на скутера с голям обем.
Мобилност
Загрижен за мобилността в градовете и използването на електрически превозни средства, Rieju през 2015 г. пуска нова линия продукти с допълнение към гамата си от електрически велосипеди във версиите на Mountain Bike и City. Това позволява на марката да присъства във всички нови тенденции.
Новите Европейски одобрения E4
Промените в европейското законодателство и ангажиментът на Rieju да прави мотоциклетите си по-чисти и по-безопасни, карат марката да работи усилено за подобряване на своите продукти и в момента всички те са напълно одобрени според европейските разпоредби както за мотопеди, така и за мотоциклети. Новоразработените мотоциклети вече са в производство.
Този ангажимент на желанието на марката да бъде конкурентоспособна и да изпреварва нуждите на клиентите, допринася за износа на 80% от продукцията и присъствието в повече от 20 страни по света, от Япония до Непал, от Финландия до Мадагаскар, с дъщерни дружества в Италия, Франция и Обединеното кралство.
2018г Rieju празнува 75 години от създаването на първия си мотоциклет.
С инвестициите и създаването на нови продукти ще последват още новини.
2019: RIEJU награди най-големия двуколесен парк от електрически превозни средства на “Correos” Испания
Търгът за парк от 600 бройки, публикуван от “Correos” Испания, е най-голямата оферта, направена от публична институция до момента. Моделът RIEJU NUUK Cargopro е специално адаптиран към нуждите на пощенския оператор, това става основното електрическо двуколесно превозно средство в техния автопарк. Печелившият модел RIEJU NUUK Cargopro, освен че е проектиран и произведен в Испания, е почти изцяло съставен от елементи с европейски произход.
В средата на 2020 г. Rieju придобива ендуро индустриалната платформа GASGAS
Това споразумение позволява на RIEJU незабавно присъствие в офроуд сегмента с по-големи кубатури от обичайното за Rieju, както и значително разширяване на клиентското портфолио, особено с отварянето към нови пазари. Марката се потапя в света на състезанията, като формира отбори в различни състезания, включително Six Days в Италия, където Rieju не е участвал повече от 30 години.
Нова хомологация EURO5
През 2021 г. европейското законодателство се променя от euro4 на euro5, за да направи още една стъпка в производството на по-малко замърсяващи и по-безопасни превозни средства, и как би могло да бъде иначе. Rieju работи неуморно, така че всичките му превозни средства да се адаптират към новите разпоредби, както мотопеди, така и мотоциклети. В този смисъл си струва да се подчертае участието на марката в нови проекти за електрически превозни средства, които вече се предлагат на пазара като Rieju NUUK и бъдещи модели, които ще видят светлината на прожекторите съвсем скоро.
2022 г. е и Rieju продължава да твори история.
Станете част от нея!
Източник: https://www.rieju.es/en/history
Вашият коментар